Helsingin Perussuomalaiset iloitsee puolueen tuesta Malmin lentokentälle

Tiedote 9.10.2016

Perussuomalaisten puoluehallitus on tänään päättänyt, että puolue lähtee virallisesti tukemaan Malmin lentokentän säilyttämistä ilmailukäytössä. Perussuomalainen Helsinki ja Helsingin PS-Nuoret iloitsevat puolueen tuesta Malmin lentokentälle.

Perussuomalainen Helsinki ja Helsingin PS-Nuoret ovat aktiivisesti osallistuneet kansalaisaloite Lex Malmin nimienkeruuseen ja tukeneet kansalaisaloitetta sosiaalisen median kampanjoilla.

”Taistelemme Malmin lentokentän puolesta viimeiseen asti. Helsingin kaupunki on määrännyt lentokentän purettavaksi, mutta olemme tehneet paikallistasolla selväksi, että Perussuomalaiset eivät tätä hyväksy”, toteaa Perussuomalainen Helsinki ry:n puheenjohtaja Markku Saarikangas.

Perussuomalaiset näkee lentoaseman säilyttämisen tärkeänä niin ilmailuelinkeinon tulevaisuuden näkökulmasta kuin myös taloudellisista, kulttuurillisista ja virkistysmahdollisuuksien näkökulmista. Malmi on myös huoltovarmuus- ja maanpuolustuskysymys mitä suurimmissa määrin.

”Helsingin PS-Nuoret lähti ensimmäisenä helsinkiläisenä poliittisena nuorisojärjestönä tukemaan kansalaisaloitetta Lex Malmista, joten iloitsemme kovasti puolueen tuesta Malmin lentokentälle. Kentän tuhoaminen olisi röyhkeää kansallisen kulttuuriperinnön väheksymistä ja helsinkiläisten tahdon jyräämistä, koska helsinkiläisten selvä enemmistö kannattaa kentän säilyttämistä ilmailukäytössä”, sanoo Helsingin PS-Nuorten puheenjohtaja Toni Ahva.

puheenjohtaja, Perussuomalainen Helsinki ry
markku.saarikangas@gmail.com