Helsingin piiri valitsi kansanedustajaehdokkaita

PVaalit 2015erussuomalaisten Helsingin piiri valitsi tiistaina 8.7.2014 ylimääräisessä kokouksessaan yksimielisesti seitsemän ensimmäistä eduskuntavaaliehdokasta 19.4.2015 järjestettäviin eduskuntavaaleihin.

Kokouksessa ehdokkaiksi valittiin piirihallituksen esityksen mukaisesti kansanedustajat Tom Packalén ja Mika Raatikainen, joka nousi heinäkuussa eduskuntaan eurovaaleissa valituksi tulleen Jussi Halla-ahon tilalle. Muut valitut perussuomalaiset olivat: Nuutti Hyttinen, Marko Ekqvist, Antti Valpas, Pia Kopra ja René Hursti.

Ehdokaslistan täyttämisessä piiri noudattaa puolueen ohjeistusta ja evästyksiä. Ohjeistuksen mukaan kaikille istuville kansanedustajille sekä europarlamentaarikoille varataan mahdollisuus ehdokkuuteen.

Loput ehdokaspaikat täytetään haastattelujen pohjalta piirihallitukselle tehtävän esityksen perusteella ensisijaisesti jäsenäänestykseen osallistuneista ehdokkaista, mutta jotta ehdokaslistasta tulisi mahdollisimman kattava ja tasapuolinen, piiri voi hakea ehdokkaita tai hyväksyä poikkeustapauksissa listoille ehdokkaan, joka on hakenut paikkaa suoraan piirijärjestöltä.

Niitä helsinkiläisiä perussuomalaisia, jotka ovat kiinnostuneita ehdokkuudesta, pyydetään ilmoittautumaan 31.7.2014 mennessä piirisihteeri Teemu Suomiselle sähköpostitse: teemu.suominen@nullsci.fi ja toimittamaan CV:nsä sekä yhteystietonsa ilmoittautumisen yhteydessä. Haastattelut järjestetään syksyn aikana ja aikataulusta yms. ilmoitetaan ehdokaskandidaateille henkilökohtaisesti.

Piirihallitus kokoontuu seuraavan kerran 19.8.2014.

Kirjoitettu 9.7.2014