Perussuomalaisten Helsingin valtuustoryhmä jätti palautusehdotuksen Malmin lentokentän kaavaa koskien

Malmin lentokenttäalueen suunnitellun esirakentamisen valtavat ilmastopäästöt on huomioitava Helsingin ilmastotavoitteiden saavuttamiseksi.

Rakentamisesta aiheutuvat päästöt tulee huomioida, vaikka rakennusmateriaalien valmistamisen ja kuljetusten päästöt tapahtuisivatkin kaupungin rajojen ulkopuolella. Muuten tarkastelu jää älyllisesti epärehelliseksi ja toiminnan tosiasialliset päästöt viherpestään tekopyhästi näkymättömiin. Helsingin valtuustoryhmä muistuttaa, että päästöjen siirtäminen toiseen paikkaan ei vaikuta globaaliin ympäristöön mitenkään.

Kaupunginvaltuuston äänestyskartasta näkyy punaisella Malmin säilyttämistä toimivana lentokenttänä kannattavat valtuutetut. Vihreällä merkityt haluavat tuhota arvokkaan lentokentän ja virkistysalueen.

Palautusesityksen tehneistä ryhmistä perussuomalaiset oli ainoa, joka äänesti yhtenäisesti Malmin lentokenttäalueen luontoarvojen ja ilmailutoiminnan säilyttämisen puolesta.

Perussuomalaiset jatkavat taistelua Malmin lentokentän säilyttämisen puolesta.

Perussuomalainen Helsingin valtuustoryhmä

Mika Raatikainen