Helsingin perussuomalaiset: Haluamme edelleen auttaa köyhiä vihreiden vastustuksesta huolimatta

Tiedote 21.10.2016
”On erittäin huolestuttava suuntaus, että perussuomalaiset ovat valmiita tukemaan ruoan jakamista mutta eivät turvaamaan hyvinvointivaltion rakenteita,” toteaa Vihreiden varapuheenjohtaja, tutkija Maria Ohisalo, mielipide kirjoituksessaan HS 21.10.

Oheisessa kirjoituksessa näkyy ero vihreiden ja perussuomalaisten jäsenten ja äänestäjien välillä. Vihreät ovat ”pitkän linjan” akateemisia opiskelijoita, jotka tykkäävät tutkia ja selitellä. Mutta esim. hallituksessa ollessaan selittelyt eivät johtaneet köyhien auttamiseen.

Vihreä politiikka, kuten vihreiden varapuheenjohtaja Maria Ohisalo haluaa, tuottavat ohjelmia köyhyyden rakenteista, mutta jättäisivät leipäjonoissa ihmisiä auttavat järjestöt ilman euroakaan. Samalla hän myös syyllistää leivän vastaanottajan ja halveksii kaikkia niitä yhdistyksiä, jotka vähävaraisia auttavat. On selvää, että köyhyyttä lisääviä rakenteita tulee muuttaa. Sitä odotellessa on kuitenkin jotain syötävä. Tutkimusten lukeminen ei auta nälkään.
image001

Me Helsingin perussuomalaiset olemme iloisia siitä, että voimme auttaa niitä, joilla on nälkä. Samoin olemme tyytyväisiä yhteistyöstämme Alku ry:n kanssa. Tämän yhteistyön avulla autamme Helsingin asunnottomia. Mehän ehdotimme myös konttiasuntoja Helsingin asunnottomille tilapäismajoitukseen, mutta sekään ei Helsingin vihreille käynyt. Konttiasunto soti vihreiden tutkimuksia vastaan rakenteiden muuttamisesta. Tätäkin voivat asunnottomat sitten kaduilla ja leipäjonoissa pohtia.

Perussuomalainen Helsinki ry

Erkki Saarinen