Helsingin Perussuomalaiset hyppäävät uusille raiteille

Omena_tervetuloaHelsingin Perussuomalaiset järjestävät syyskuussa jäsenistölle suunnatun seminaarin, jossa vaalipiirin toimintaa lähdetään yhdessä rakentamaan uusille urille. Tapahtuman taustalla on keväällä alkanut järjestörakenteen uudistustyö.

Perussuomalaisten sinnikäs uurastus Helsingissä tuottaa tulosta

Perussuomalaisten puolueen kenttätoimintaa kahtena viimeisenä vuotena pyörittäneen PS Helsingin piirin toimintaa ollaan viemässä uusille urille. Muun muassa entistä paikallisyhdistysmallia ollaan muuttamassa piirin suorajäsenyydeksi.

Uuden henkilöjäsenyyteen perustuvan piirin toiminta käynnistetään heti vuoden 2016 alkupuolella. Muutos vähentää turhaa byrokratiaa ja antaa meille mahdollisuuden tehostaa toimintaamme kaikin puolin, kertoo järjestörakennetyöryhmän vetäjä, piirisihteeri Jarmo Keto.

Uudessa piirissä ns. paikallisvaikuttaminen ja asioiden seuranta tulee olemaan tärkeä osa toimintaa. Uuden toimintamallin kehittäminen ja eteenpäin vienti on kovaa työtä, mutta Jarmon mukaan eteenpäin mennään, koska piirissä on hyvä yhdessä tekemisen meininki ja tahtotila.

– Voisi sanoa, että mitään uutta tai edistystä ei synny, ellei joku sitä tee. Politiikka kuntatasolla on kovaa työtä. Valtuustotyössä on oltava aktiivisia ja vakuutettava helsinkiläiset siitä, että olemme paras ja luotettavin vaihtoehto heidän etuaan ajamaan, summaa piirin puheenjohtaja Nuutti Hyttinen.

”Vaaleissa meille on annettu vaikuttamismahdollisuus ja käytämme sitä kaikkien helsinkiläisten hyväksi.”

Perussuomalaisten valtuustoryhmässä on tällä hetkellä kahdeksan valtuutettua varavaltuutettuineen. Viime kuntavaaleissa ryhmän koko tuplaantui.

– Olen perussuomalainen varavaltuutettu ja mielestäni on tärkeää, että otamme aktiivisen roolin kuntapolitiikassa. Itseäni kiinnostavat erityisesti kaupunkisuunnitteluun liittyvät asiat, sanoo Hyttinen.

Pelkkään yhdistystoimintaan tuijottaminen on Hyttisen mukaan Helsingissä historiaa.

– Olemme saaneet riveihimme paljon uusia innostuneita jäseniä ja piirin poliittinen ohjelma Helsinki-painotuksineen on kovaa vauhtia valmistumassa.

Perussuomalaisten Helsingin piiri järjestää puolueen helsinkiläisille jäsenille syyskuussa seminaarin, jossa rakennetaan Helsingin vaalipiirin toimintaa uuteen uskoon. Henkilökohtaiset kutsut seminaariin lähetettiin elokuussa ja noin 100 hengelle suunnitellun seminaarin paikat täyttyivät nopeasti. Varapaikoille voi ja kannattaa kuitenkin vielä ilmoittautua mahdollisten peruutusten varalle. Seminaariin osallistuville on lähetetty tapahtumavahvistus sähköpostitse.

Seminaaritiedustelut: ps.hki.tapahtumat(at)gmail.com

Nuutti Hyttinen, puheenjohtaja