Helsingin Perussuomalaiset nimesi 17 uutta ehdokasta kuntavaaleihin

Helsingin Perussuomalaiset ilmoitti helmikuun 23. päivänä 17 uuden ehdokkaan nimeämisestä.

Listalla ovat mm. Suomen Perusta –ajatuspajan toiminnanjohtaja Marko Hamilo ja nykyisen valtuustoryhmän jäsenistä HuK Pia Kopra sekä energiahoitaja Maria Landén.

Ehdolle asettui sitoutumattomana ehdokkaana myös 33-vuotias lakimies ja varatuomari Janna Rantanen.

Rantanen perustelee puoluevalintaansa seuraavasti:

”Toimiessani aiemmin syyttäjänä havaitsin, että valitettavan moni rikosasioiden vastaajista oli maahanmuuttajia. Tavallista oli, että nämä henkilöt eivät osanneet lainkaan suomea ja heidän ainoa tulonsa oli usein toimeentulotuki. Integraatio heidän kohdallaan oli selvästi epäonnistunut. Huonosti integroituneiden maahanmuuttajien kustannukset kunnalle ovat suuret, ja tämä luo yhteiskunnallista turvattomuutta. Ns. haittamaahanmuuttoa ei ole varaa tukea.

Kannatan toki niiden henkilöiden Suomeen jäämistä, jotka ovat valmiita oppimaan kielen, integroitumaan ja tekemään töitä. Kaikkien verotuloja tarvitaan kuntien peruspalvelujen turvaamiseen tulevaisuudessa, mikä toivottavasti voi tapahtua muutoin kuin velkarahalla.”

Perussuomalaiset on tämän julkaisun myötä nimennyt 127 ehdokkaan listalle 117 ehdokasta. Puheenjohtaja Nieminen vakuuttaa, että puolue lähtee vaaleihin Helsingissä täydellä listalla:

”Ehdokkaaksemme hakeutui näissä vaaleissa yli 280 halukasta ja saamme edelleen ilmoittautumisia päivittäin. Määrä on historiallisen korkea.

Perussuomalaiset on liike, jossa politiikka syntyy alhaalta ylöspäin. Uusien ehdokkaidemme ja sellaisiksi hakeutuneiden asiat ja painotukset tulevat näkymään vahvasti myös tulevassa kampanjassamme. Luvassa on avauksia, joita ei perinteisesti ehkä ole perussuomalaisiin yhdistetty.” Nieminen lupailee.

Johannes Nieminen
pj@nullperushelsinki.fi