Miksi Helsingistä halutaan muuttaa pois?

Tiedote 13.2.2018

Helsingin väestönkasvun ennustetaan olevan kovaa, nousten yli 850.000 asukkaaseen vuoteen 2050 mennessä. Kasvusta 80% on kerrottu muodostuvan maahanmuuttajista.

On syytä avata asiallinen keskustelu, miten hallitsemme tämän kasvun ja onko se sellaista, mitä helsinkiläiset todellisuudessa haluavat. Yksi suurimpia ongelmia on (Euroopassa on tästä lukuisia esimerkkejä), että maahanmuuttajat kansoittavat tietyt osat kaupungeista. Segregaati-on eli eriytymisen estäminen ei ole onnistunut missään! Slummiutuminen etenee, kantaväestö pakenee näiltä alueilta.

Tätä kehitystä puoltaa Helsingin kaupungin ja Helsingin Yliopiston teettämä tutkimus Välttelyä vai vetovoimaa. Tutkimuksessa toiseksi ja kolmanneksi tärkeimmät syyt muuttamiseen olivat sosiaaliset ongelmat sekä maahanmuuttajien liian suuri määrä.

Näillä ns. sosioekonomisesti heikoimmilla alueilla asuntojen arvot laskevat, ihmiset kokevat turvattomuutta, viihtyvyys on huono, vain muutamia syitä mainitaksemme.

Asiaan liittyvät ongelmat ovat kaikkien tiedossa, miksi niistä ei puhuta? Kaikki keskustelun aloittamisyritykset leimataan rasistisiksi. Nyt on aika toimia ja estää ongelmien syveneminen. Vastuu kuuluu kaupungin johdolle. Silmiä ei pidä sulkea kuten apulaiskaupunginjohtaja Sinne-mäki, joka sanoo, ettei eriytymistä Helsingissä tapahdu.

Perussuomalaiset ovat valmiita avoimeen, asialliseen keskusteluun – kysymys kuuluu; ovatko muut tähän valmiita?

Perussuomalainen Helsinki ry – piirijärjestö
pj@nullperushelsnki.fi