Keskuspuisto, 100-vuotiaan Suomen luontohelmi

Suomen luonnon päivänä 26.8.2017 Suomen luonnonsuojeluliitto nimesi Keskuspuiston yhdeksi 100-vuotiaan Suomen luontohelmeksi. Helsingissä pidettävässä tilaisuudessa luonnonsuojeluliitto jakoi myös vuoden valtakunnallisen ympäristöpalkinnon, jonka sai Keskuspuistoryhmä aktiivisesta toiminnasta lähiluonnon suojelemiseksi uuden yleiskaavan runtelemassa Helsingissä.

Keskuspuisto on Helsingin keuhkot, toteaa Perussuomalainen Helsinki ry:n toiminnanjohtaja Anne Vuori. Yhä hektisemmän arjen keskellä on loistavaa, että keskellä pääkaupunkia on keskuspuiston kaltainen alue, jossa voimme ladata akkujamme. Arvostan Keskuspuistoryhmän tekemää aktiivista työtä puiston suojelemiseksi, puolueena olemme olleet tukena koko matkan ajan, Vuori jatkaa.

Kiira myrskyn varjolla tehdyt raivaushakkuut tulivat yllätyksenä lemmikkinsä haudalla käyneelle Markku Saarikankaalle. Perussuomalainen Helsinki ry:n puheenjohtaja Markku Saarikangas toteaa, että nykyisin on näköjään mahdollista luonnonvoimienkin varjolla tehdä oma kantansa selväksi. On uskomatonta, että yleiskaava puskee eteenpäin kuin juna, vaikka hallinto-oikeuteen on yleiskaavasta tehty ennätysmäärä valituksia, Saarikangas toteaa.

Helsingin Perussuomalaiset onnittelevat Keskuspuistoryhmää valtakunnallisen ympäristöpalkinnon saamisesta. Jatkakaamme hyvää yhteistyötä Keskuspuiston säilyttämiseksi.

Anne Vuori
Perussuomalainen Helsinki ry