Kokoomuksessa vuodesta 2003 asti vaikuttanut, Big Brotherista tuttu Einari Rautio asettuu ehdolle perussuomalaisissa

Kokoomusnuorissa, kokoomuspuolueessa ja useissa Espoon kaupungin luottamustehtävissä aiemmin vaikuttanut yrittäjä Einari Rautio asettuu Helsingissä ehdolle perussuomalaisten listalla. Einari on myös tullut tunnetuksi kansainväliseen menestysformaattiin perustuvasta Big Brother –ohjelmasta, johon Rautio osallistui vuonna 2007.

Siirtyminen kasvattipuolue kokoomuksesta perussuomalaisiin ei ollut Einarille helppo, mutta omien sanojensa mukaan se oli välttämätön:

”Kipuilin pitkään huonojen kokemusten kanssa ja mietin, että voiko oma kasvattipuolue olla oikeasti niin täynnä vihamielisyyttä omia jäseniään kohtaan, ettei useimmat pysty hengittämään pelolta.

Jostakin syystä puolue tuntuu vetävän puoleensa kiusaajia. Jos et istu täydellisesti pyrkyrin muottiin, niin kokoomus ei ole sinua varten. Kokoomuksen sisäänrakennettu koodi menee läpi koko puolueen kokoomusnuorista aina kansanedustajiin asti.

Entisessä vapauden takuupuolueessa meno on kaikkea muuta kuin vapaata. En voi allekirjoittaa aatteita, joissa ei ole vapaata tahtoa mukana.” perustelee Rautio siirron välttämättömyyttä.

Einari Rautio on toiminut yrittäjänä useilla toimialoilla, ja tällä hetkellä hänen liiketoimintaansa kuuluu mm. kahvila Helsingissä Ullanlinnassa, missä Rautio itsekin asuu. Rautio on myös yrittäjäaktiivi ja Helsingin Nuorten Yrittäjien verkoston HYNY:n varapuheenjohtaja, Etelä-Helsingin yrittäjien hallituksen jäsen ja Helsingin Yrittäjien hallituksen varajäsen.

”Ei ole kuntaa ilman yrittäjiä. Yrittäjät tuovat valtavan siivun Helsingin verorahoista pöytään ja yritykset työllistävät valtaosan helsinkiläisistä, joten kaupunkien kilpailussa yritysmyönteisyys on tavoiteltava asia.” päättää Rautio.

Einari Rautio
Ehdokas