Perussuomalaisten Helsingin piiri asetti ehdokkaita jäsenäänestykseen

TIEDOTE 11.6.2014

Perussuomalaisten Helsingin piiri asetti 2.6.2014 pitämässään piirihallituksen kokouksessa 40 ehdokasta tavoittelemaan kansanedustajaehdokkuutta 9.6–22.6. välisenä aikana järjestettävässä Perussuomalaisten jäsenäänestyksessä.

Perussuomalaisten puoluetoimisto järjestää jäsenäänestyksen postiäänestyksenä, josta Helsingissä valitaan eduskuntavaalien ehdokaslistalle suoraan viisi eniten ääniä saanutta ehdokasta. Helsinkiläiset istuvat kansanedustajat tai europarlamentaarikot eivät osallistu jäsenäänestykseen, vaan heidät huomioidaan alustavasti suoraan mukaan vaalien ehdokaslistalle. Tällä hetkellä Helsingissä on istuvia kansanedustajia kolme ja europarlamentaarikkoja kaksi.

Koko Suomessa asetettavien ehdokkaiden kokonaismäärä muodostuu vaalipiirissä kuusi kuukautta ennen vaalipäivää olevan väestömäärän perusteella. Vuoden 2011 eduskuntavaaleissa Perussuomalaisilla oli Helsingissä 21 ehdokasta.

Jäsenäänestys suoritetaan kesäkuussa ja eduskuntavaaleihin nimettävät ehdokkaat vahvistetaan myöhemmin heinäkuun alkupuolella järjestettävässä piirin kokouksessa. Perussuomalaisten Helsingin piiri tiedottaa valituksi tulleista eduskuntavaalien ehdokkaista vahvistuskokouksen jälkeen. Lopullinen ehdokaslista Helsingin osalta valmistunee syksyyn mennessä.

Lisätietoja: Nuutti Hyttinen, puheenjohtaja, puh. 044 7609464

Kirjoitettu 11.6.2014