Pormestariehdokkaamme valitaan jäsenäänestyksellä

Helsingin Perussuomalaiset eivät hyväksy poliittisissa nimityksissä kabinettipelejä saati salaisia “suhmurointeja”. Jäsenäänestys ja tätä kautta ehdokkaamme nimeäminen avoimesti ennen kuntavaaleja on osa avointa ja läpinäkyvää päätöksentekokulttuuria, jonka tulemme tuomaan Helsingin kuntapolitiikkaan nyt ja tulevaisuudessa. Helsinkiläisillä on oikeus tietää keitä henkilöitä puolueet ajattelevat pormestari- ja apulaispormestari-ehdokkaikseen. Ne eivät saa olla yllätyksiä äänestäjille. Muutenhan koko hallintomalliuudistuksella ei ole merkitystä. Vanha tapa tehdä päätöksiä ja kaupankäyntejä salassa vain jatkuisi.

Pormestariehdokkaamme vaalissa jokainen jäsenemme, joka saa viisi kannattajaa voi asettua ehdolle. Neuvoa-antavan jäsenäänestyksen jälkeen hallituksemme tekee asiasta esityksen. Lopullisesti ehdokkaamme nimitetään syyskokouksessamme 26.11.2016.

Kansanvalta ja demokratia eivät toteudu hienoissa puheissa, vaan ainoastaan käytännön teoilla.

Helsingin kaupungintalo.

Kannamme suurta huolta Helsingissä vallitsevasta poliittisen päätöksenteon kulttuurista, jossa asukkaiden mielipidettä ei kuunnella ja hallintoa kehitetään yhä enemmän pienen valtaeliitin haltuun. Esimerkkejä on paljon: Malmin lentokenttä, yleiskaava 2050 lukuisine alakohtineen (mm. Tuomarinkylä, Keskuspuisto jne.), Hekan uudistus. Näissä kaikissa on jätetty täysin huomioimatta asukkaiden mielipide. Jopa 70.000 kaupunkilaisen mielipide Malmin lentokentän suojelemiseksi on jätetty asian käsittelyssä huomiotta.
Olkoon pormestarin ja apulaispormestareiden avoin valinta ensimmäinen askel kaupunkilaisten demokratian palauttamisessa.

Perussuomalainen Helsinki ry

Puh: 0400-361 018