17.01.2018 Rantanen Mari, valtuustoaloite omaishoitajille oikeus käyttää kaupungin liikuntapalveluja ilmaiseksi

Omaishoitajille oikeus käyttää Helsingin kaupungin liikuntapalveluja ilmaiseksi
Helsingissä on vaihdellen 3000-4000 sopimuksen tehnyttä omaishoitajaa, jotka hoitavat pitkäaikaisesti sairasta tai vammaista läheistään kotona. Monet omaishoitajat tekevät fyysisestikin raskasta omaishoitajan työtä ja tarvitsevat arjesta selviytyäkseen hyvää toimintakykyä.
Omaishoitajat tekevät arvokasta työtä omaisensa hyväksi. Läheisen inhimillisen ja yksilöllisen hoidon lisäksi he säästävät kunnalta isot rahat verrattuna siihen, että omaista hoidettaisi laitoksessa.
Tukeakseen omaishoitajien fyysistä ja henkistäkin toimintakykyä, me allekirjoittaneet valtuutetut esitämme, että Helsinki tarjoaa omaishoitajille kaupungin liikuntapalvelujen vapaakortin maksutta. Omaishoitajan hyvä fyysinen ja psyykkinen toimintakyky on tae terveellisemmälle elämälle, joka myös mahdollistaa pidemmän omaishoitajuuden.
Helsingissä 17.01.2018
Rantanen Mari (1 + 21)